zondag 13 januari 2019

Maya-sjaal

In navolging van mijn bericht van vorige week kan ik jullie hierbij de afgewerkte sjaal laten zien waarover ik het vorige week had.


In de zomer van 2017 kocht ik een mooie bol verloopwol Maya genaamd tijdens een uitje naar Arnemuiden. Daar is de winkel gelegen van Jeanet van de onder breisters en haaksters wel bekende blog "Blij dat ik brei". Eén bol is voldoende voor een groot omslagdoek en de wol is samengesteld uit 25% merino, 25% alpaca en 50% Acryl.

Toen ik de bol kocht kreeg ik er het patroon van de Maya-sjaal bij. Hij wordt gebreid op een rondbreinaald nummer 6 in verschillende reliëfsteken. Op dikke naalden, dus dat ging lekker vooruit.
En ziehier het afgewerkte resultaat.


Is het geen plaatje. Voor meer info over het patroon en de wol kan je hier terecht.

Groetjes Fieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten